Algemene voorwaarden

Artikel 1. Definities

1.1. Proudly Imperfect: de eenmanszaak Proudly Imperfect, gevestigd te ‘s-Gravenhage en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 57989605.
1.2. Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Proudly Imperfect een overeenkomst is aangegaan.
1.3. Onder ‘algemene voorwaarden’ wordt verstaan: het geheel als bepalingen zoals die in dit document zijn opgenomen.
1.4. Diensten: alle diensten die Proudly Imperfect voor de klant gaat uitvoeren. Hieronder worden onder andere verstaan maar niet uitsluitend: het als life coach ondersteuning en begeleiding bieden naar meer zelfliefde, eigenwaarde en zelfvertrouwen door middel van 1:1 coachtrajecten, online trainingen en cursussen, online webinars en losse 1:1 coachingsessies.
1.5. Overeenkomst: de overeenkomst tussen Proudly Imperfect en de klant op basis waarvan Proudly Imperfect de diensten zal gaan uitvoeren.
1.6. Informatie: alle gegevens die de klant aan Proudly Imperfect aanlevert.
1.7. Schriftelijk: per brief, e-mail en digitale berichtgeving zoals WhatsApp.
1.8. Vertrouwelijke informatie: alle financiële-, zakelijke- en persoonsgegevens die door de klant en/of Proudly Imperfect worden verstrekt, ingevoerd, opgeslagen en verwerkt.
1.9. Website: www.proudlyimperfect.nl.

Artikel 2. Toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden

2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door Proudly Imperfect gedane aanbiedingen, uitgebrachte offertes, gesloten overeenkomsten, verrichte diensten, andere verrichte handelingen en facturen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
2.2. Door een offerte digitaal te accepteren en/of een bestelling via de website te plaatsen, en expliciet akkoord te geven, verklaart de klant dat hij/zij kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden en akkoord gaat met de inhoud hiervan.
2.3. Als er verschillen zijn tussen bepalingen uit deze algemene voorwaarden en bepalingen in een getekende overeenkomst, gaan de bepalingen uit de overeenkomst boven de bepalingen in deze algemene voorwaarden.
2.4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op handelingen en/of werkzaamheden die door derden worden uitgevoerd die door Proudly Imperfect zijn ingehuurd voor het uitvoeren van werkzaamheden binnen deze overeenkomst.
2.5. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden en/of inkoopvoorwaarden van de zakelijke klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen. Andere voorwaarden zijn dus niet van toepassing op de gesloten overeenkomst.
2.6. Proudly Imperfect mag de algemene voorwaarden altijd wijzigen, ook voor bestaande overeenkomsten. 
2.7. Als Proudly Imperfect de algemene voorwaarden wijzigt, zal Proudly Imperfect de klant hiervan zowel per e-mail als ook via een eventueel online account van de klant op de hoogte stellen.
2.8. In geval van een wijziging van de algemene voorwaarden mag de klant de overeenkomst ontbinden vanaf het moment dat de nieuwe algemene voorwaarden geldig worden, of tot maximaal 7 dagen na het in werking treden van de nieuwe algemene voorwaarden.
2.9. Indien een bepaling uit deze algemene voorwaarden ongeldig wordt verklaard, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen Proudly Imperfect en de klant in overleg een nieuwe bepaling opstellen om de ongeldig verklaarde bepaling te vervangen. Hierbij moet het doel en de strekking van de ongeldig verklaarde bepaling in het achterhoofd worden gehouden.

Artikel 3. Aanbod

3.1. Als een aanbod van Proudly Imperfect een beperkte geldigheidsduur heeft, wordt dit duidelijk in het aanbod of op de website/social media kanalen aangegeven. Als er geen termijn is aangegeven, is het aanbod geldig tot 14 dagen na de datum waarop het aanbod is uitgebracht. Als de klant het aanbod niet binnen die 14 dagen accepteert, vervalt het aanbod. Het aanbod is daarnaast onder voorbehoud van de beschikbaarheid van Proudly Imperfect.
3.2. Zolang de klant het aanbod niet binnen de genoemde termijn heeft geaccepteerd, mag Proudly Imperfect het aanbod en de bijbehorende tarieven intrekken of wijzigen.
3.3. Proudly Imperfect geeft in het aanbod aan welke dienst, traject, programma of online product wordt aangeboden en het bijbehorende tarief.
3.4. Als blijkt dat de klant bij de aanvraag onjuiste en/of onvolledige gegevens heeft doorgegeven, mag Proudly Imperfect de tarieven en aanvullende voorwaarden aanpassen.
3.5. Het aanbod en/of speciale actie geldt niet automatisch voor vervolgopdrachten- en online aankopen.
3.6. Het aanbod bevat een zo volledig mogelijke omschrijving van de aangeboden diensten of (online) producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de klant mogelijk te maken.
3.7. Proudly Imperfect mag een aanbetaling ter waarde van de eerste termijn van het overeengekomen tarief aan de klant in rekening brengen of het volledige bedrag aan de werkgever van de klant in rekening brengen. De uitvoering van de diensten, zoals het laten plaatsvinden van een kick-off, zal pas starten nadat de betaling is voldaan. Het restantbedrag wordt in het vooraf overeengekomen aantal termijnen aan de klant in rekening gebracht.
3.8. Alles wat buiten het aanbod aan de klant wordt geleverd, wordt als meerwerk gezien en als zodanig in rekening gebracht.
3.9. Proudly Imperfect kan niet aan het aanbod worden gehouden als de klant redelijkerwijs kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing, verschrijving of typefout bevat.

Artikel 4. Overeenkomst, meerwerk, ontbinden, annuleren en wijzigen 

4.1. De overeenkomst komt tot stand vanaf het moment dat de klant de offerte digitaal accepteert, een akkoord via de mail stuurt, of een bestelling plaatst via de website. Wijzigingen in gesloten overeenkomsten kunnen alleen schriftelijk worden gedaan en zijn pas geldig wanneer deze door Proudly Imperfect en de klant zijn geaccepteerd.
4.2. Na het sluiten van de overeenkomst zal Proudly Imperfect binnen de afgesproken termijn starten met het leveren van haar diensten. Als de klant het aanbod elektronisch heeft geaccepteerd, bevestigt Proudly Imperfect de acceptatie van het aanbod middels een e-mailbevestiging van de bestelling. Zolang Proudly Imperfect de acceptatie niet heeft bevestigd, mag de klant de overeenkomst kosteloos ontbinden.
4.3. Proudly Imperfect mag bepaalde werkzaamheden uit laten voeren door derden of zich laten ondersteunen, zonder dat de klant daarvan vooraf op de hoogte gesteld moet worden.
4.4. Als Proudly Imperfect door onvoorziene omstandigheden, die op het moment van het opstellen van het aanbod nog niet bekend waren, meer werk moet uitvoeren dan is overeengekomen in het aanbod, mag Proudly Imperfect de daaruit voortkomende meerkosten als meerwerk aan de klant in rekening te brengen.
4.5. Een losse coachingsessie kan tot 48 uur voor aanvang van de sessie kosteloos worden verplaatst. Bij verplaatsing binnen 48 uur, het voor de tweede keer verplaatsen van dezelfde sessie, het binnen 48 uur voor aanvang annuleren van de sessie, of bij het niet-tijdig aanwezig zijn, wordt de volledige sessie alsnog in rekening gebracht of wanneer deze al is voldaan wordt deze niet gerestitueerd.
4.6. De particuliere klant kan een overeenkomst die betrekking heeft op een dienst binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen ontbinden (herroepen) zolang de werkzaamheden nog niet van start zijn gegaan. Proudly Imperfect mag vragen naar de reden van herroeping, maar mag de klant niet verplichten tot het geven van de redenen van ontbinding.
4.7. De in artikel 4.6 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de overeenkomst is gesloten. Indien de klant gebruikmaakt van het herroepingsrecht, meldt de klant dit schriftelijk binnen de termijn aan Proudly Imperfect.
4.8. Wanneer het coachtraject of een overeenkomst tussentijds wordt beëindigd, blijft de particuliere klant altijd verplicht de reeds geleverde diensten naar rato te voldoen.
4.9. Indien een zakelijke klant overgaat tot annulering van de overeenkomst voor aanvang van de diensten, is de klant gehouden tot het betalen van een vergoeding voor de gereserveerde tijd/plek binnen een traject:

  • annulering tot 30 dagen voor aanvang: 30% van het overeengekomen bedrag;
  • annulering binnen 30 dagen voor aanvang: 50% van het overeengekomen bedrag;
  • annulering binnen 14 dagen voor aanvang: 75% van het overeengekomen bedrag;
  • annulering binnen 7 dagen voor aanvang: 100% van het overeengekomen bedrag.

4.10. Indien de overeenkomst zakelijk of met de werkgever van de klant is gesloten, blijft bij tussentijdse beëindiging het volledige bedrag opeisbaar.
4.11. Het door de klant geaccepteerde aanbod, eventueel gesloten overeenkomst en deze algemene voorwaarden, vormen samen de volledige weergave van de rechten en verplichtingen van beide partijen en vervangen alle eerdere schriftelijke en mondelinge afspraken.
4.12. Indien zich wijzigingen voordoen met betrekking tot de omstandigheden waarop Proudly Imperfect zich heeft gebaseerd bij het uitbrengen van het aanbod, dan is Proudly Imperfect bevoegd deze wijzigingen te wijzigen in de uitvoering van de overeenkomst, dan wel de prijzen aan te passen.

Artikel  5. Uitvoering van de overeenkomst

5.1. Iedere overeenkomst tussen Proudly Imperfect en de klant is een inspanningsverplichting waarbij Proudly Imperfect de verplichtingen naar beste vermogen en inzicht zal uitvoeren, met de nodige zorgvuldigheid en vakmanschap. Proudly Imperfect kan echter niet verantwoordelijk worden gehouden als het resultaat niet aan de verwachtingen van de klant voldoet.
5.2. Proudly Imperfect zorgt ervoor dat (vertrouwelijke) informatie die de klant aan Proudly Imperfect levert zodanig wordt beveiligd, dat deze gegevens niet beschikbaar zijn voor onbevoegde personen.
5.3. Proudly Imperfect is bevoegd om voor promotionele doeleinden, voor bijvoorbeeld referenties, de gegevens van de klant, na toestemming, op de website en/of social media kanalen te publiceren.
5.4. De klant is verplicht om alle informatie die nodig zijn voor de uitvoering van de werkzaamheden, zoals persoons- en bedrijfsgegevens en informatie over of met betrekking tot de uit te voeren werkzaamheden en relevante informatie waar Proudly Imperfect om verzoekt, tijdig aan Proudly Imperfect beschikbaar te stellen. In ieder geval dient het intakeformulier uiterlijk 7 dagen voor aanvang van de eerste sessie aan Proudly Imperfect te worden toegestuurd. De klant is verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van deze gegevens, ook als ze van derden afkomstig zijn. 
5.5. Als de klant de gegevens uit artikel 5.4 niet of niet-tijdig aan Proudly Imperfect beschikbaar stelt en de uitvoering van de werkzaamheden daardoor vertraging oploopt, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de klant. Daarnaast mag Proudly Imperfect eenzijdig besluiten om de uitvoering van de werkzaamheden op te schorten tot het moment dat de gegevens door Proudly Imperfect zijn ontvangen.
5.6. Als door toedoen van Proudly Imperfect de uitvoering van de diensten vertraging oploopt door ziekte of vanwege andere onvoorziene (persoonlijke) omstandigheden, zal Proudly Imperfect dit zo snel mogelijk schriftelijk aan de klant meedelen.
5.7. Proudly Imperfect zorgt voor een locatie waar de offline sessie kan plaatsvinden. Indien de klant kenbaar maakt de sessie op een andere locatie te willen laten plaatsvinden, kan er in overleg met Proudly Imperfect een andere afspraak worden ingepland. Eventuele kosten voor het reserveren/gebruik van deze andere locatie zijn voor rekening van de klant.
5.8. Proudly Imperfect zal nooit vertrouwelijke informatie met derden delen zonder dat de klant Proudly Imperfect daar voorafgaand toestemming voor heeft gegeven. Indien contact noodzakelijk is met een eventuele casemanager, huisarts, andere coach, of therapeut, zal Proudly Imperfect eerst toestemming vragen aan de klant.
5.9. In geval van een traject en/of programma met een vooraf bepaalde duur en 1:1 coaching, is de klant zelf verantwoordelijk voor het tijdig inplannen van afspraken en/of coachingsessies. Niet tijdig ingeplande afspraken en/of sessies en eventuele ingestuurde opdrachten, komen te vervallen na afloop van de duur van de overeenkomst. Tevens kan door de klant geen aanspraak meer gemaakt worden op niet of nog niet genoten onderdelen van de opdracht in welke vorm dan ook.
5.10 In uitzondering op artikel 5.9 kan, tenzij anders overeengekomen, het traject enkel in overleg 4 weken worden verlengd, indien de klant ziek of met vakantie is (geweest).
5.11. Proudly Imperfect heeft het recht om een klant te weigeren en zal, wanneer dat het geval is, de reden aan de klant meedelen.

Artikel 6. Rechten & verplichtingen voor de klant

6.1. De klant moet zich houden aan de bepalingen zoals deze zijn opgenomen in deze algemene voorwaarden.
6.2. De klant is verplicht om wijzigingen in de gegevens zoals genoemd in artikel 5.4. zo spoedig mogelijk aan Proudly Imperfect te melden.
6.3. De klant is verplicht om klachten over de door Proudly Imperfect geleverde diensten binnen 2 dagen na een coachingsessie, maar uiterlijk binnen 30 dagen na afronding van het traject, aan Proudly Imperfect te melden. Proudly Imperfect streeft ernaar binnen 14 dagen op de klacht te reageren.
6.4. De klant is verplicht Proudly Imperfect een redelijk termijn te geven om de klacht en/of het geconstateerde gebrek te herstellen. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.
6.5. Eén jaar na levering van de producten en/of diensten vrijwaart de klant Proudly Imperfect van alle juridische claims naar aanleiding van die geleverde diensten en/of producten.
6.6. De klant moet zelf reservekopieën maken van alle materialen en/of gegevens die Proudly Imperfect nodig heeft voor de uitvoering van de werkzaamheden. Bij verlies van deze materialen en/of gegevens is Proudly Imperfect niet aansprakelijk voor de schade die daaruit voortkomt.
6.7. Als Proudly Imperfect inloggegevens met de klant deelt, dan is de klant verantwoordelijk voor deze gegevens. Proudly Imperfect is niet aansprakelijk voor misbruik en/of verlies van de inloggegevens en mag ervan uitgaan dat de klant degene is die inlogt door middel van de met de klant gedeelde inloggegevens.
6.8. Er bestaat geen herroepingsrecht, als de klant een zakelijke opdrachtgever is.
6.9. Het is niet mogelijk aangeschafte digitale producten, waaronder een online dienst zoals een cursus, masterclass, training of e-book, te retourneren. Door bestelling en betaling van de digitale producten krijgt de klant direct de volledige toegang tot de aankoop. De klant stemt er tijdens het bestelproces uitdrukkelijk mee in dat hij/zij hierdoor afstand doet van het recht gebruik te maken van bedenktijd en het recht de overeenkomst te herroepen.
6.10. De klant verklaart in de gelegenheid te zijn geweest om zich vooraf door Proudly Imperfect te hebben laten informeren of de begeleiding geschikt is voor zijn/haar hulpvraag en heeft daarmee voldaan aan zijn/haar onderzoeksplicht.
6.11. De klant is zelf verantwoordelijk voor het verloop van het traject en/of de coachingsessies en het uitvoeren van eventuele oefeningen en opdrachten.
6.12. De klant heeft geen recht op een coachingsessie als de klant onder invloed is van alcoholische dranken en/of geest beïnvloedende middelen, tenzij de klant een recept van een arts kan tonen. Indien de klant bij aanvang van een sessie onder invloed blijkt te zijn, komt de sessie te vervallen en worden de kosten in rekening gebracht.
6.13. Na afloop van de sessie wordt de klant in de gelegenheid gesteld om bij Proudly Imperfect aan te geven hoe de klant zich voelt. Proudly Imperfect aanvaardt geen aansprakelijkheid als blijkt dat de klant onverantwoord handelt, zonder overleg andere therapieën is aangegaan, of belangrijke informatie, bijvoorbeeld medische, heeft verzwegen of achtergehouden.
6.14. Het is de klant in geen enkel geval toegestaan sessies en/of interventies waarvan zij hebben kennisgenomen, toe te passen op derden. Oefeningen die aan de klant zijn aangeleerd of met de klant zijn gedeeld, zijn enkel voor zichzelf en mogen nooit aan derden worden aangeleerd of overgedragen zonder specifieke toestemming van Proudly Imperfect.
6.15. In aanvulling op artikel 6.14 mag ter beschikking gesteld materiaal alleen door de klant worden gebruikt en mag onder geen enkel beding gedupliceerd of verspreid worden aan derden zonder specifieke toestemming van Proudly Imperfect.
6.16. Casuïstiek die binnen een traject en/of programma wordt behandeld en/of besproken kan worden gebruikt in blogs, op social media, binnen (praktijk)voorbeelden, intervisie, supervisie, studie of intercollegiale doeleinden. Deze verhalen en/of voorbeelden worden volledig anoniem en onherkenbaar/naar een persoon herleidbaar ingezet.
6.17. De klant die een 1:1 coachtraject aangaat, wordt in de gelegenheid gesteld vragen te stellen via WhatsApp. Proudly Imperfect zal op werkdagen (ma-vr) tussen 9-17 uur deze vragen binnen 48 uur, met uitzondering van de vakanties van Proudly Imperfect, het weekend en feestdagen, beantwoorden. Vakanties van Proudly Imperfect worden tijdig aan de klant gemeld. Tijdens de gemelde vakantie is Proudly Imperfect niet bereikbaar.
6.18. In aanvulling op artikel 6.17 mag de klant, die een 1:1 coachtraject aangaat, ook vragen per e-mail aan Proudly Imperfect sturen. Deze e-mails/documenten worden binnen 5 werkdagen beantwoord/bekeken (max. 2 e-mails per week).

 

Artikel 7. Bijzondere bepalingen coaching en begeleiding en online leeromgeving

7.1. Zodra de klant het aanbod van Proudly Imperfect heeft geaccepteerd, ontstaat er een betalingsverplichting voor de klant.
7.2. De kennis die door de klant wordt opgedaan, mag niet worden gekopieerd en/of verspreid worden zonder toestemming van Proudly Imperfect, en mag alleen voor eigen doeleinden gebruikt worden.
7.3. In aanvulling op artikel 7.2 is het de klant niet toegestaan, ongeacht (volledige) deelname of niet, om binnen 12 maanden na afronding van het traject en/of het programma een soortgelijk traject/programma al dan niet met referentie naar of volgens de methode van Proudly Imperfect aan te bieden of te doen geven. Als Proudly Imperfect waarneemt dat de klant de content geheel of gedeeltelijk heeft gekopieerd, is het aan de klant om aan te tonen dat dit niet het geval is, en is artikel 9 van toepassing.
7.4. De klant erkent dat eventueel resultaat niet direct zichtbaar en meetbaar zal zijn en dat eventuele resultaten afhankelijk zijn van de inzet van de klant zelf en de manier waarop de klant de opdrachten uitvoert. Proudly Imperfect geeft geen enkele garanties voor het behalen van een bepaald resultaat door de klant.

 

7.5. Inloggegevens met betrekking tot de online cursussen mogen niet met derden worden gedeeld. Indien Proudly Imperfect waarneemt dat door toedoen van de klant derden toegang hebben tot de afgeschermde content van Proudly Imperfect, is Proudly Imperfect gerechtigd de toegang voor de klant, zonder voorafgaande waarschuwing, te ontzeggen. 

7.6. Proudly Imperfect geeft in het aanbod aan hoe lang de content binnen de online leeromgeving beschikbaar blijft. Indien Proudly Imperfect toch besluit materiaal (eerder) te verwijderen of te verhuizen, stelt Proudly Imperfect de klant hier 4 weken voorafgaand aan de verhuizing of verwijdering van op de hoogte, via het meest recente bekende e-mailadres van de klant. De klant is zelf verantwoordelijk voor het tijdig volgen van de content en eventueel downloaden van bestanden. Daarnaast mag Proudly Imperfect het aanbod en de bijbehorende content binnen een cursus/programma uitbreiden, beperken of aanpassen in verband met kwalitatieve verbeteringen zodra Proudly Imperfect dit nodig acht.
7.7. Indien de klant langer toegang wil houden tot de content dan de voorafgaand aangegeven beschikbare periode, kan de klant tegen een meerprijs opnieuw toegang krijgen. Deze verlenging kan per mail worden aangevraagd.
7.8. Proudly Imperfect maakt gebruik van software van een derde partij (leverancier) om de content binnen de online leeromgeving digitaal aan de klant beschikbaar te stellen. Proudly Imperfect kan niet garanderen dat die software altijd en overal te bereiken is en aanvaardt geen aansprakelijkheid voor het tijdelijk niet bereikbaar zijn van de content.
7.9. De klant is gerechtigd screenshots te maken van de online sessies en via social media te delen, mits dit gebeurt met vermelding naar het Instagramaccount van Proudly Imperfect en in beperkte mate.
7.10. Proudly Imperfect mag, wanneer de klant in termijnen betaalt en de termijnbetaling(en) niet-tijdig heeft gedaan, het recht op deelname aan het coachtraject/online programma en toegang tot de online leeromgeving blokkeren (opschorten) tot er een betaling heeft plaatsgevonden. Indien de toegang tot een online leeromgeving is ontzegd, zal de klant weer toegang krijgen zodra de betaling(en) zijn voldaan.
7.11. Proudly Imperfect beheert een online community op Huddle. Wanneer de klant dit wil kan de klant ook lid worden van een groep op Facebook of WhatsApp door toegang tot deze groep(en) te vragen. Alleen klanten met een actieve licentie zijn gerechtigd om aan deze groep(en) deel te nemen. De online community en groep op Facebook en/of WhatsApp wordt aangeboden als extra dienstverlening, de klant kan hier geen enkele rechten aan ontlenen en het staat Proudly Imperfect vrij deze groep(en) en/of online community te beëindigen.
7.12. De klant kan in de online community of groep van Proudly Imperfect berichten plaatsen. De klant is te allen tijde verantwoordelijk voor de inhoud van de berichten die worden geplaatst. Berichten mogen geen reclame, ongevraagde acquisitie, spam, discriminerende, pornografische, beledigende of bedreigende inhoud bevatten of op andere wijze de wet overtreden en andere deelnemers schaden. Proudly Imperfect mag deze informatie altijd zonder opgaaf van redenen verwijderen. Berichten over klachten over de dienstverlening van Proudly Imperfect worden verwijderd, deze dienen per e-mail bij Proudly Imperfect te worden gemeld.
7.13. Als de klant de sfeer binnen de community of groep verstoort door zijn gedrag, of berichten plaatst in de community of groep welke in strijd zijn met artikel 7.12, dan mag Proudly Imperfect de klant de toegang tot deze online community of groep ontzeggen en toekomstige deelname weigeren. Dit heeft geen enkele invloed op de door de klant betaalde gelden of betalingsverplichtingen van de klant.
7.14. Restitutie van de door de klant aangeschafte ticket(s) voor een van de masterclasses, webinars en/of (online) events van Proudly Imperfect is niet mogelijk. Indien mogelijk kan het ticket in overleg met Proudly Imperfect ingezet worden voor een andere datum, mits deze beschikbaar is. 
7.15. Indien Proudly Imperfect door onvoldoende aanmeldingen, verhindering van Proudly Imperfect of ingehuurde derden en/of overmacht (zoals genoemd in artikel 12) genoodzaakt is om de masterclass, webinar of (online) event te verplaatsen, behoudt de klant het recht op aanwezigheid voor de dienst voor de nader te bepalen datum. Indien de klant op de nader te bepalen datum niet aanwezig kan of wil zijn, heeft de klant de keuze voor restitutie van het betaalde bedrag. De klant ontvangt binnen 14 dagen het betaalde bedrag retour op het rekeningnummer waarmee het ticket is aangeschaft.
7.16. Indien Proudly Imperfect besluit de masterclass, webinar of het (online) event te annuleren, ontvangt de klant binnen 14 dagen het betaalde bedrag retour op het rekeningnummer waarmee het ticket is aangeschaft.

Artikel  8. Betaling

8.1. Zodra het aanbod door de klant is geaccepteerd, is ook de verplichting ontstaan tot betaling van het overeengekomen tarief.
8.2. Facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na de factuurdatum betaald te zijn, behalve als er andere afspraken zijn gemaakt, of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld is.
8.3. De factuur van een sessie dient betaald te zijn voor aanvang van de volgende sessie. 
8.4. Proudly Imperfect biedt de klant, in sommige gevallen, de mogelijkheid om in vooraf overeengekomen termijnen te betalen. Indien de termijn betaling(en) niet-tijdig worden voldaan, is Proudly Imperfect bevoegd de werkzaamheden uit te stellen tot een volgende betaling is gedaan.
8.5. Indien niet-tijdige betaling drie keer is voorgekomen, kan Proudly Imperfect besluiten de opdracht eenzijdig te beëindigen en/of de mogelijkheid tot termijnbetalingen op te heffen en is het resterende bedrag direct en in zijn totaliteit opeisbaar door Proudly Imperfect.
8.6. Als de klant niet-tijdig aan de betalingsverplichting voldoet, is de klant van rechtswege in verzuim zonder dat een verdere ingebrekestelling nodig is.
8.7. Bij een niet tijdige betaling is de klant, naast het verschuldigde bedrag vermeerderd met de wettelijke (handels)rente, verplicht tot een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten, welke ten minste 15% van het factuurbedrag met een minimum van €150,- excl. BTW bedragen. In geval van een particuliere klant worden de wettelijke BIK tarieven in rekening gebracht.
8.8. In geval van liquidatie, faillissement, beslag, surseance van betaling of overlijden aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Proudly Imperfect onmiddellijk opeisbaar.
8.9. In aanvulling op artikel 8.8 heeft Proudly Imperfect het recht de uitvoering van de werkzaamheden of het nog niet uitgevoerde gedeelte daarvan, zonder ingebrekestelling of rechterlijke interventie te beëindigen of op te schorten, zonder recht op vergoeding van schade voor de klant die hierdoor mocht ontstaan.
8.10. De klant kan bezwaren tegen de door Proudly Imperfect verzonden facturen uiterlijk binnen vijf dagen na factuurdatum schriftelijk aan Proudly Imperfect kenbaar maken. Na ontvangst van het bezwaar zal Proudly Imperfect een onderzoek instellen naar de juistheid van het factuurbedrag. Bezwaren tegen verzonden facturen schorten de betalingsverplichting van de klant niet op.

Artikel 9. Intellectueel eigendom

9.1. Alle intellectuele eigendomsrechten op alle geleverde diensten, producten, documentatie en/of materialen berusten bij Proudly Imperfect, tenzij anders is overeengekomen. Het is de klant in geen enkel geval toegestaan de geleverde diensten, producten, documentatie en/of materialen te veelvoudigen, doorverkopen, openbaar te maken en/of aan derden ter beschikking te stellen, behalve als schriftelijk anders is overeengekomen.
9.2. De intellectuele eigendomsrechten op door Proudly Imperfect ontwikkelde voortbrengselen van de menselijke geest, zijn en blijven exclusief eigendom van Proudly Imperfect, tenzij de rechten worden afgekocht of anders is overeengekomen.
9.3. Proudly Imperfect is niet verantwoordelijk voor de informatie en/of content die via de klant met Proudly Imperfect wordt gedeeld of ter beschikking is gesteld. Indien de door de klant aangeleverde informatie en/of content op een manier inbreuk maakt op rechten van derden en/of in strijd is met de geldende wet- en regelgeving, zal de klant Proudly Imperfect vrijwaren van enige aanspraken op schadevergoeding die derden eisen als gevolg van dit handelen van de klant.
9.4. Iedere handeling die in strijd is met dit artikel wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht waarbij Proudly Imperfect recht heeft op een vergoeding ter hoogte van minimaal tweemaal de door Proudly Imperfect gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik zonder het recht op enige schadevergoeding te verliezen.

Artikel 10. Duur overeenkomst en beëindiging

 10.1. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, behalve als uit het aanbod anders voortvloeit, of als partijen uitdrukkelijk en schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt.
10.2. De klant kan de overeenkomst niet tussentijds opzeggen, behalve als dit expliciet is toegestaan.
10.3. Beide partijen mogen de overeenkomst alleen ontbinden als de andere partij na een deugdelijke schriftelijke ingebrekestelling niet aan de verplichtingen voldoet. In ieder geval moet er een
redelijke termijn zijn gesteld om de tekortkoming te herstellen.
10.4. In uitzondering op artikel 10.3. kan Proudly Imperfect de overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving direct geheel of gedeeltelijk beëindigen, als zich een dringende reden voordoet waaronder in ieder geval wordt begrepen dat: 

  • Surseance van betaling aan de klant is verleend;
  • Het faillissement van de klant is uitgesproken;
  • Het vermoeden bestaat dat de klant niet aan de betalingsverplichting kan (blijven) voldoen en/of terugkerende betalingsproblemen;
  • De klant handelt in strijd met de openbare orde, goede zeden en/of wet- en regelgeving;
  • De klant inbreuk maakt op rechten van derden;
  • De klant handelt in strijd met een verplichting die voortkomt uit de overeenkomst;
  • De klant niet reageert op correspondentie per e-mail, telefoon en/of schriftelijk al dan niet per aangetekend schrijven en redelijke richtlijnen en/of aanwijzingen van Proudly Imperfect negeert;
  • Er voor Proudly Imperfect aanwijzingen en/of (nieuwe) feiten en omstandigheden zijn dat Proudly Imperfect zich niet (meer) naar beste kan inzetten, bijvoorbeeld vanwege een vertrouwensbreuk met de klant, om de werkzaamheden uit te voeren.

10.5. Proudly Imperfect zal, indien de overeenkomst wordt beëindigd vanwege een situatie uit artikel 10.4, het resterende bedrag voor de werkzaamheden aan de klant retourneren, maar nooit verplicht zijn om een schadevergoeding aan de klant te betalen.
10.6. Als Proudly Imperfect op het moment van de beëindiging zoals genoemd in dit artikel al betalingen met betrekking tot de werkzaamheden heeft ontvangen, zullen deze betalingen niet met terugwerkende kracht worden terugbetaald. Daarnaast blijven bedragen die Proudly Imperfect vóór de ontbinding aan de klant heeft gefactureerd nog steeds verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.

Artikel 11. Aansprakelijkheid

11.1. De klant is en blijft altijd zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren of toepassen van kennis, handelingen en/of adviezen die door Proudly Imperfect tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden worden gegeven. Daarnaast erkent de klant dat eventueel resultaat niet direct zicht- en meetbaar zal zijn en dat eventuele resultaten afhankelijk zijn van de inzet van de klant.
11.2. Indien Proudly Imperfect toch, ondanks artikel 11.1, toch aansprakelijk wordt gesteld, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal tweemaal van het overeengekomen tarief voor de betreffende werkzaamheden. Als er sprake is van een duurovereenkomst, is de aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van de directe schade tot maximaal het bedrag van de door de klant laatst betaalde factuur.
11.3. De klant heeft pas recht op een schadevergoeding als de klant Proudly Imperfect heeft gewezen op de toerekenbare tekortkoming en/of onrechtmatige gedraging tegenover de klant door middel van een ingebrekestelling. In de ingebrekestelling dient de klant Proudly Imperfect een redelijk termijn te geven om de tekortkoming te herstellen en/of alsnog na te komen. Alleen wanneer Proudly Imperfect niet heeft voldaan aan herstel en/of nakoming, heeft de klant mogelijk recht op een schadevergoeding. Als de nakoming en/of het herstel blijvend onmogelijk is, geldt het vereiste van een ingebrekestelling niet.
11.4. In aanvulling op artikel 11.2 is Proudly Imperfect alleen aansprakelijk voor directe schade zoals de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, eventuele redelijke kosten die de klant moet maken om de schade te laten herstellen en redelijke kosten die gemaakt dienen te worden ter voorkoming of beperking van de schade voor zover de klant kan aantonen dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.
11.5. Proudly Imperfect is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, met uitzondering van situaties waarin de schade te wijten is aan opzet of grove schuld aan de kant van Proudly Imperfect.
11.6. Proudly Imperfect is in ieder geval nooit aansprakelijk voor indirecte of gevolgschade zoals gemiste besparingen, misgelopen winst, kosten voor juridische bijstand, verlies van klanten, herstelkosten, schade door bedrijfsstagnatie en voor schade ontstaan door verlies van de gegevens uit artikel 5.4 bij het uitvoeren van de werkzaamheden, of wanneer Proudly Imperfect is uitgegaan van door of namens de klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
11.7. De klant vrijwaart Proudly Imperfect tegen alle aanspraken van derden, kosten daarbij inbegrepen, die op welke manier dan ook samenhangen met werkzaamheden die Proudly Imperfect in het kader van de overeenkomst heeft verricht.
11.8. Er is door de klant geen enkel recht of verplichting te ontleden aan het traject en/of het programma en ieder handelen van de klant is voor eigen rekening en risico. Proudly Imperfect aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de wijze waarop de klant de gedoceerde wijze en methode van Proudly Imperfect in de praktijk tot uitvoering brengt.
11.9. De inhoud van de sessies, en cursussen of elke andere dienst van Proudly Imperfect zijn niet bedoeld ter vervanging van medisch advies van een arts, medisch specialist, psycholoog of psychiater. Het volgen van de sessies of toepassen van elke andere dienst van Proudly Imperfect en eventuele beslissingen die genomen worden naar aanleiding daarvan, is voor eigen verantwoordelijkheid van de klant. Proudly Imperfect aanvaardt geen aansprakelijkheid in welke vorm dan ook. Daarnaast heeft Proudly Imperfect het recht om de sessies te staken totdat er contact is geweest met een (huis)arts, medisch specialist, psycholoog of psychiater als Proudly Imperfect dit nodig acht.
11.10. Indien de klant te maken heeft met psychiatrische- en/of persoonlijkheidsproblematiek wordt de klant geacht deze klachten eerst met behulp van behandelingen in de GGZ op te lossen. Indien de klant toch start met de sessies, de cursus of het programma, wordt geadviseerd dit eerst met de behandelend (para)medisch arts of behandelaar te bespreken.

Artikel 12. Onderbreking van de werkzaamheden en overmacht

12.1. Proudly Imperfect is niet gehouden aan de verplichting tot het uitvoeren van de werkzaamheden als de nakoming ervan onmogelijk is geworden door overmacht. Onder overmacht wordt een situatie verstaan waarin partijen redelijkerwijs geen invloed op uit kunnen oefenen, zoals ziekte, een pandemie, ongevallen, brand, bedrijfsstoringen en overheidsmaatregelen.
12.2. Indien zich een situatie zoals genoemd in artikel 12.1 voordoet, of andere omstandigheden plaatsvinden waardoor de werkzaamheden tijdelijk niet uitgevoerd kunnen worden, worden de verplichtingen opgeschort zolang partijen niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Partijen zoeken in een dergelijke situatie samen naar een oplossing. Indien de overmacht meer dan 90 dagen heeft geduurd, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst schriftelijk te ontbinden. De tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte uren worden onmiddellijk opeisbaar.
12.3. Proudly Imperfect is bij het uitvoeren van de werkzaamheden in sommige gevallen afhankelijk van de medewerking, diensten en leveranties van derden waar Proudly Imperfect geen invloed op kan uitoefenen. Proudly Imperfect kan daarom niet aansprakelijk gesteld worden voor schade in geval van een situatie waarbij de schade te wijten is aan een derde partij waarmee Proudly Imperfect een overeenkomst is aangegaan.

Artikel 13. Overige bepalingen en toepasselijk recht

13.1. Als de klant in de opdracht bepalingen en/of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in, deze voorwaarden, dan zijn deze bepalingen en/of voorwaarden alleen bindend als Proudly Imperfect deze bepalingen en/of voorwaarden uitdrukkelijk schriftelijk heeft geaccepteerd.
13.2. Proudly Imperfect spant zich in om passende technische en organisatorische maatregelen te treffen om de (persoons-)gegevens te beveiligen tegen verlies en/of tegen enige vorm van onrechtmatig gebruik door derden. Zie hiervoor ook de privacyverklaring.
13.3. Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij met betrekking tot de overeenkomst en de werkzaamheden hebben verkregen. Informatie is vertrouwelijk als dit door de andere partij wordt aangegeven of als dat blijkt uit redelijkheid en billijkheid.
13.4. Indien Proudly Imperfect in het voordeel van de klant afwijkt van de algemene voorwaarden, kan de klant daar geen rechten aan ontlenen.
13.5. Rechten en plichten die ontstaan uit de overeenkomst kunnen alleen van de klant op een andere partij worden overgedragen als Proudly Imperfect daar schriftelijk toestemming voor heeft gegeven.
13.6. Op alle overeenkomsten en deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
13.7. Partijen zullen eventuele conflicten eerst samen proberen op te lossen voordat zij een beroep zullen doen op de rechter.13.8. Alle conflicten zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin Proudly Imperfect is gevestigd, behalve als een wettelijke verplichting anders bepaalt.

Versie: juli 2024

Deze algemene voorwaarden zijn opgesteld door Veritas advies. Niets van deze algemene voorwaarden mag zonder toestemming van Proudly Imperfect en Veritas Advies worden gekopieerd, ook niet deels. 

Bekijk hier de PDF versie van de Algemene Voorwaarden

Over Proudly Imperfect

Proudly Imperfect helpt vrouwen herinneren wie ze werkelijk zijn, door ze te verbinden met de kracht en wijsheid van hun ware zelf, zodat ze hun unieke potentieel en levensdoel(en) gaan realiseren en weer voluit gaan leven.

© Proudly Imperfect 2018-2024. All rights reserved.

Contact

Wil jij nooit meer waardevolle blogs, podcasts, e-books, video's en programma's missen die je helpen om weer voluit te leven? Volg dan Proudly Imperfect via de social media kanalen.